Zapraszamy na szkolenia lotnicze w sezonie 2017.
Zostań pilotem / skoczkiem spadochronowym.

Zrealizuj marzenia!

Szybowcowa

SEKCJA SZYBOWCOWA AB


Skład Zarządu sekcji:

Błażej Kowalski - przewodniczący

Adam Fiłonowicz - v-ce przewodniczący (sprawy członkowskie)

Piotr Ciołko - v-ce przewodniczący (prace sekcji)

Konrad Cylwik - skarbnik i sprawy giełdy samochodowej

kontakt: blasterr@poczta.onet.pl

regulamin sekcji do pobrania


        Sekcja szybowcowa Aeroklubu Białostockiego skupia miłośników podniebnych przygód. Po zakończeniu szkolenia podstawowego, rozsmakowaniu się w szybownictwie można spróbować dalej rozwijać nabyte umiejętności. Tak naprawdę szkolenie podstawowe to maleńki krok w możliwościach jakie dają szybowce. Krok maleńki, ale chyba najważniejszy. Okazuje się, że podoba nam się to „bujanie w obłokach”, i nie bardzo wiemy co zrobić by móc dalej rozwijać swoja pasję.
 

Po dopełnieniu formalności związanych z członkostwem w Aeroklubie otrzymujemy możliwość korzystania z klubowego sprzętu, według obowiązujących stawek za loty.  Następnie powinniśmy wybrać czy chcemy przynależeć do sekcji szybowcowej czy kontynuować latanie poza sekcją

Z przynależnością do Sekcji Szybowcowej wiążą się pewne obowiązki, związane głównie z opieką nad sprzętem na którym latamy ale także przywileje takie jak np.niższe stawki za loty.
Dodatkowo będąc w sekcji masz możliwość uczestniczenia na bieżąco w życiu Aeroklubu, otrzymywać informacje o ważnych sprawach, takich jak organizacja latania, dostępność sprżetu, itd.

Aby zostać członkiem sekcji szybowcowej należy:
- zapoznać się z regulaminem
- złożyć deklarację członkowską (wysłać mailem na adres sekcji)

Deklaracja do pobrania

Jak wspominałem, początki są trudne. Po zakończeniu szkolenia podstawowego uzyskujemy tzw. „trzecią klasę wyszkolenia” (status ucznia-pilota, do momentu zdobycia licencji). Na tym etapie potrafimy sami wystartować, wykonać krąg nadlotniskowy i bezpiecznie wylądować. Wiemy też co należy zrobić w sytuacji niebezpiecznej typu korkociąg czy spirala. Kolejne etapy szkolenia to doskonalenie celności lądowania, nauka lotów termicznych, doskonalenie procedur na wypadek sytuacji niebezpiecznych. Na każdym z tych etapów potrzebujemy instruktora, który cały czas za Nas odpowiada (także w przypadku lotów samodzielnych!). Z dostępnością do kadry instruktorskiej nie jest łatwo, choć oczywiście nie jest to niemożliwe. Wiadomym jest, że droga do licencji jest kręta i wymaga mnóstwa cierpliwości, zaangażowania i konsekwencji.
 

Członkowie sekcji szybowcowej po uzyskaniu licencji zaczynają latać na „własne konto”. Umiejętności nadal mamy stosunkowo niewielkie, ale potrafimy już utrzymać się w powietrzu kilka godzin i robimy to bezpiecznie! Kolejne szczeble lotniczego wtajemniczenia to przeloty szybowcowe, zaczynamy oddalać się od lotniska, coraz dalej, i dalej. W końcu okazuje się, że potrafimy wykonać przelot rzędu 100km. Sztandarową pierwszą trasą w Białostockim aeroklubie to trójkąt Białystok-Gródek-Knyszyn-Białystok.
 

Pierwszym większym wyczynem młodego pilota w jego lotniczej karierze jest zdobycie Srebrnej Odznaki Szybowcowej, składają się na nią następujące wymagania:
- lot trwający ponad 5 godzin (od momentu wczepienia),
- przewyższenie 1 000m (zdobycie wysokości w locie swobodnym np. na termice),
- przelot swobodny na odległość m.in. 50km (pomiędzy punktami trasy).

Regulamin dysponowania sprzętem szybowcowym należącym do AB

Szybownictwo - moja życiowa pasja - Przemysław Bartczak


Regulamin eksploatacji sprzętu depozytowego AB
 

Komentarz synoptyka


Aktualna pogoda
Kamerka
Statystyki
Szybowce:
Nalot w roku 2017
516:28
Najdłuższy lot w roku 2017
Adam Sadowski - 08:50
Najdłuższy przelot w roku 2017
Piotr Wojda - 308 km
Najwięcej przelotów w roku 2017
Piotr Wojda - 2036 km