AEROKLUB BIAŁOSTOCKI
Zaprasza na szkolenia lotnicze w sezonie 2023.
Zostań pilotem / skoczkiem spadochronowym.
Zrealizuj marzenia!

Aktualności

19 czerwca został uruchomiony samolot PZL-101 Gawron.

Istnieje możliwość przeszkolenia i wznowienia na typie, przeszkolenia do startu za samolotem, wznowienia na holu oraz zrobienia uprawnienia do holowania szybowców.

Chętnych serdecznie zapraszamy!


Wymagania wobec kandydatów do szkolenia w holowaniu szybowców:
1. Do szkolenia w holowaniu szybowców może być dopuszczony pilot posiadający, co najmniej licencję pilota LAPL(A) lub PPL(A), z ważnym uprawnieniem na klasę samolotów - SEP(L) lub TMG, o ile szkolenie będzie prowadzone na motoszybowcu turystycznym oraz dodatkowo:
a) musi mieć wykonane po wydaniu licencji co najmniej 30 godzin czasu lotu w charakterze pilota dowódcy oraz 60 startów i lądowań na samolotach, jeżeli holowanie ma się odbywać przy użyciu samolotu, bądź na motoszybowcach, jeżeli holowanie ma się odbywać przy użyciu motoszybowca,
b) musi mieć wykonane 5 lotów zapoznawczych na szybowcu holowanym przez statek powietrzny,
przy czym nie dotyczy to posiadaczy licencji pilota szybowcowego,
c) posiada kwalifikacje do wykonywania lotów na danym typie statku powietrznego i co najmniej 5 startów i lądowań w ostatnich 14 dniach przed rozpoczęciem szkolenia.

UWAGA!
Kierownik Szkolenia (HT) biorąc pod uwagę dotychczasowy proces szkolenia, posiadane kwalifikacje, doświadczenie oraz predyspozycje danego pilota albo, dodatkowo po wykonaniu lotu kontrolnego, może podwyższyć wymagania progowe wymagane do rozpoczęcia szkolenia wg. kolejnych etapów.

ZADANIA (H).
2. Dokumenty, które musi przedłożyć kandydat do szkolenia dla potwierdzenia spełnienia wymaganych warunków progowych:
a) ważną licencję pilota z wpisanymi, ważnymi uprawnieniami dotyczącymi klasy statku powietrznego,
b) ważne badania lotniczo-lekarskie odpowiednie dla danej licencji;
c) dokument określający kwalifikacje i praktykę lotniczą (np. Książka Pilota).
d) spełnia inne, dodatkowe wymagania, określone przez Kierownika Szkolenia (HT).

Inne, dodatkowe wymagania wobec kandydatów do szkolenia i ograniczenia:
a) Jeżeli kandydat jest osobą niepełnoletnią, musi posiadać pisemne zezwolenie rodziców albo opiekunów prawnych na szkolenie w zakresie powyższego programu.
b) Jeżeli kandydat nie posiada obywatelstwa polskiego i nie jest obywatelem jednego z krajów Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, musi spełniać warunki określone w rozporządzeniu z dnia 7 sierpnia 2003 r. w sprawie szkolenia lotniczego oraz uzyskiwania licencji przez cudzoziemców (D.U. Nr 156, poz. 1524 z późniejszymi zmianami.
c) Uprawnienia do holowania szybowców ograniczają się do samolotów lub motoszybowców turystycznych, w zależności od tego, na jakim statku powietrznym przeprowadzono szkolenie.
d) Uprawnienia te można rozszerzyć, jeżeli pilot posiada licencję na samoloty lub motoszybowce turystyczne i wykonał z powodzeniem na jednym z tych typów statków powietrznych, w zależności od przypadku, co najmniej 3 loty szkolne z instruktorem obejmujące pełny program szkolenia dotyczącego holowania.
e) Aby móc korzystać z uprawnień do holowania szybowców lub banerów, ich posiadacz powinien w okresie ostatnich 24 miesięcy wykonać minimum 5 lotów holujących.
f) W przypadku gdy pilot nie spełnia wymagania określonego w lit. e), musi wykonać brakujące loty holujące z instruktorem lub pod nadzorem instruktora przed ponownym korzystaniem ze swoich uprawnień.
g) Minimalna ilość startów po uzyskaniu uprawnienia bez względu na doświadczenie pilota ustala się na 30 bez jednoczesnego określania nalotu w godzinach.

Aktualna pogoda
CAŁA EUROPA
Statystyki
Szybowce:
Nalot w roku 2024
Najdłuższy lot w roku 2024
-
Najdłuższy przelot w roku 2024
- km
Najwięcej przelotów w roku 2024
- km